دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1397 - 09:49
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

افراد می‌تواند با قلم، تولید، تدریس، زبان و حتی سکوت خود مجاهدت کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برخی تصور می‌کنند جهاد یعنی مبارزه در میدان جنگ، اما فردی می‌تواند با قلم، تولید، تدریس، زبان و حتی سکوت خود مجاهدت کند.
کد خبر : 274589

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت الاسلام میراحمدی در مراسم گرامیداشت روز جانباز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: افرادی که در دفاع مقدس جهاد کرده‌اند باید مورد تجلیل قرار گیرند چراکه ایام دفاع مقدس ذخیره‌ای برای کشور به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه جهاد یک واژه قرآنی است، افزود: در قرآن و ادبیات دینی ما کلمه جهاد بسیار استفاده شده است و در برخی موارد افراد تصور می‌کنند جهاد یعنی مبارزه در میدان جنگ اما این درحالی است که فردی می‌تواند با قلم، تولید، تدریس، زبان و حتی سکوت خود مجاهدت کند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: جهاد یعنی مبارزه اما مبارزه تنها با شمشیر و تفنگ نیست بلکه مبارزه نمادها و نمودهای مختلفی دارد. مبارزه دو رکن دارد که تلاش و حرکت یک بخش آن و مبارزه علیه دشمن بخش دیگر آن است.


به گفته میراحمدی، در جامعه استاد جهادی، رئیس دانشگاه جهادی، کارمند جهادی و غیره نیاز داریم در واقع ما به افرادی نیاز داریم که مانند ایام دفاع مقدس مسئولیت پذیر باشند. ما در دانشگاه امیرکبیر باید نگاه جهادی داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته